Název brzdy | Označení podle UIC 545 |
brzda rychločinná Westinghouse | W |
brzda Westinghouse | W |
brzda Knorr | K |
Název brzdy | Označení podle UIC 545 |
brzda Kunze-Knorr | Kk |
brzda Drolshammer | Dr |
brzda Božič | Bo |
brzda Hildebrand-Knorr | Hik |
brzda Breda | Bd |
brzda Charmilles | Ch |
brzda Oerlikon | O |
brzda Knorr, typ KE | KE |
brzda Westinghouse, typ E | WE |
brzda Dako | DK |
brzda Westinghouse, typ U | WU |
brzda Westinghouse, typ A | WA |
Označení brzdy podle UIC 545 je ještě doplňováno:
brzda pro vlaky nákladní (režim brzdění G) | G |
brzda pro vlaky osobní (režim brzdění P) | P |
brzda vysokovýkonná pro rychlíky (režim brzdění R) | R |
přestavné zařízení pro vlaky osobní a rychlíky | PR |
přestavné zařízení pro vlaky nákladní a vlaky osobní | GP |
přestavné zařízení pro vlaky nákladní - osobní - rychlíky | GPR |
zařízení pro automatické brzdění podle nákladu | A |
magnetická kolejnicová brzda | Mg |
Interaktivní obrázek funkce rozvaděče
Kliknutím na obrázek dole změníte nastavení tlaku v hlavním potrubí IV a s ním se změní i popisný text pod obrázkem.
Prostory: I - rozvaděč, II - pomocný vzduchojem, III - brzdový válec, IV - hlavní potrubí
Části: 1 - soustava pístů, 2 - šoupátko, 3 - rozvodová komora, 4 - zpětný ventil, 5 - zpětný ventil rozvodové komory
Doplňování
Ze způsobu účinkování trojtlakového ventilu je patrno, že soustava pístů 1 se posune do brzdící nebo odbrzďovací polohy i tehdy
, když je rovnováha sil narušena jinými vlivy, než je úmyslné snížení tlaku v hlavním potrubí IV. Jestliže poklesne tlak v brzdovém válci III vlivem jeho netěsnosti, přesune se soustava
pístů 1 do brzdící polohy, až se síly opět vyrovnají a v brzdovém válci je dosaženo takového tlaku, který odpovídá tlaku v klavním potrubí IV. Brzda se tedy sama doplňuje. Takto vzniklý pokles tlaku v pomocném vzduchojemu II
je doplňován z hlavního potrubí přes zpětný ventil 4. Poklesne-li tlak v rozvodové komoře 3 vlivem netěsnosti, soustava pístů 1 se posune do odbrzďovací polohy, proto musí být rozvodová komora dobře utsněna.
zdroj: DAKO-CZ
Rozváděč DAKO CV1nD je hlavní činný přístroj brzdy železničního vozidla, který plní řídící vzduchojem v závislosti na poklesu tlaku v hlavním potrubí a současně zajišťuje nevyčerpatelnost brzdy doplňováním pomocného vzduchojemu.
Rozváděč má následující potrubní připojení:
K rozvaděči jsou připojena táhla:
vagony. cz / pojezdy / brzda / pneumatická část / rozvaděč |